Τετάρτη, 4 Μαρτίου 2015

Είμαστε μπροστά !!!

 Σε ένα τεράστιο αδιέξοδο??

«Βρισκόμαστε μπροστά σ΄ ένα τεράστιο αδιέξοδο και σ' ένα εξαιρετικά δυσεπίλυτο πρόβλημα, 
που οξύνθηκε μέσα στην τελευταία τετραετία και το οποίο καλείται να λύσει η νέα κυβέρνηση όσο γίνεται πιο γρήγορα» δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας την Τρίτη κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε με τα απλήρωτα πληρώματα της ΝΕΛ και εκπροσώπους ναυτεργατικών σωματείων στο υπουργείο.
Ο Θ. Δρίτσας υποστήριξε ότι πράγματι δεν έχει πλήρη λύση, έχει όμως δρομολογήσει πρωτοβουλίες με τη βάσιμη προσδοκία ότι αυτές στο αμέσως επόμενο διάστημα θα φέρουν αποτελέσματα. «Δεν είναι δυνατό, είπε,
ακραία φαινόμενα κρίσης στην ακτοπλοΐα τα οποία οξύνθηκαν ιδιαίτερα τα τελευταία πέντε χρόνια από τις μνημονιακές πολιτικές, να επιλυθούν και να αντιμετωπιστούν μέσα σ΄ ένα μήνα».
Έκανε γνωστό ότι ολοκληρώνεται εντός των ημερών η νομοπαρασκευαστική διαδικασία, ώστε σύντομα με νομοθετική ρύθμιση να ενισχυθεί το θεσμικό πλαίσιο και να είναι δεσμευτικά υλοποιήσιμη η ήδη ισχύουσα νομική πρόβλεψη ικανοποίησης των απαιτήσεων των εργαζομένων κατά προτεραιότητα, την οποία περιλαμβάνει η ισχύουσα νομοθεσία χωρίς όμως να την εξασφαλίζει. 
Τόνισε επίσης ότι είναι σε εξέλιξη παρεμβάσεις προς όλους τους εμπλεκόμενους με οποιοδήποτε τρόπο, ώστε να διερευνηθούν νέες δυνατότητες επίλυσης του προβλήματος. Διευκρίνισε ότι η κατατεθείσα ιδέα για την αναζήτηση λύσης μέσω ΝΑΤ, αξιοποιώντας τις διατάξεις περί εγκαταλελειμμένων πληρωμάτων στην ημεδαπή, αποτελεί μόνο επικουρική λύση, κυρίως όμως οδηγεί δεσμευτικά στο κλείσιμο του ναυτολογίου, κάτι που δεν είναι επιθυμητό από κανέναν.
Όσον αφορά το αίτημα της ΝΕΛ για επιστροφή της εγγυητικής επιστολής, ύψους 1,5 εκατ. ευρώ για την άγονη γραμμή του Β. Αιγαίου που είχε κηρυχτεί έκπτωτη με απόφαση του προηγούμενου υπουργού Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτη, το ΥΝΑ διευκρινίζει ότι το ζήτημα διερευνήθηκε αναλυτικά αλλά δεν δύναται να αποτελέσει λύση για τους εργαζομένους, γιατί σε κάθε περίπτωση οι εγγυητικές επιστολές κατοχυρώνουν μόνο την ανάληψη σύμβασης από ακτοπλοϊκές εταιρείες αλλά δεν κατοχυρώνουν εργασιακές απαιτήσεις.
Επίσης διευκρινίζεται ότι κανένα περιθώριο παρερμηνείας δεν άφησε η αναφορά του αναπληρωτή υπουργού, σχετικά με την επείγουσα αναγκαιότητα να επαναλειτουργήσει το δρομολόγιο Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος με το πλοίο «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» στο οποίο οι εργαζόμενοι κάνουν επίσχεση εργασίας. Αντίθετα ο αναπληρωτής υπουργός ζήτησε να ξεκινήσουν τα δρομολόγια, αφού προηγηθεί η ικανοποίηση των απαιτήσεων του πληρώματος του συγκεκριμένου πλοίου. Επαναλαμβάνεται ότι καμία παρερμηνεία δεν μπορεί να υπάρχει σε αυτό. Η ειδική αναφορά που έγινε αναδεικνύει το επείγον του ζητήματος και μόνον.
Μετά το τέλος της συνάντησης, ο Θ. Δρίτσας συγκάλεσε σύσκεψη με στελέχη του ΥΝΑ και του Λιμενικού Σώματος στην οποία ελήφθησαν αποφάσεις που ενισχύουν την αισιοδοξία ότι πριν από το Πάσχα θα έχουν υπερνικηθεί διάφορα εμπόδια, για τα οποία το υπουργείο δεν έχει την κύρια ευθύνη, ώστε να απελευθερωθούν οι λογαριασμοί που αφορούν τα δρομολόγια του Ιανουαρίου, γεγονός που θα δώσει μεγαλύτερη δυνατότητα ανακούφισης της πιεστικής πραγματικότητας που βιώνουν οι ναυτικοί.
«Απόφαση του υπουργείου είναι να καταβληθεί ανυποχώρητη προσπάθεια ώστε όλοι οι εργαζόμενοι ναυτικοί να εισπράξουν τα δεδουλευμένα τους» τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση.

πηγή:efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου