Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2017

Στην εποχή !!!

Του ξεπουλήματος ?

 Όλων των αξιών ακόμα και των επιβλητικών κλασσικών μνημείων,
έρχονται κάποιες ανόητες φωνές και σκέψεις να ξεπουλήσουν τα πάντα... Ευτυχώς που υπάρχουν πιό ισορροπημένοι και σκεπτόμενοι επιστήμονες και κρατούν το μέτρο....
Γιατί δεν μπορεί ένα μνημείο παγκόσμιου θαυμασμού, να το δανείζεις στον οίκο GUCCI ,
για να προβάλει τα ανόρεκτα μοντέλα του ,με την εξεζητημένη δουλειά του, μέσα στο χώρο της ασύγκριτης κλασσικής ομορφιάς...
Όχι κύριοι δεν πουλάμε τα πάντα για να αλλοιώσετε την εικόνα ενός μνημείου, το οποίο προστατεύετε από τον διεθνή πολιτιστικό και επιστημονικό οργανισμό της UNESCO ......
Ένα μνημείο μοναδικής κληρονομιάς του τόπου μας και το οποίο ,το επισκέπτονται εκατομμύρια θαυμαστών από όλον τον κόσμο....υπάρχουν άνθρωποι από όλα τα μέρη της γης, που σχεδιάζουν την επίσκεψη τους στην Ακρόπολη, σαν σκοπό της ζωής τους, για να θαυμάσουν από κοντά με δέος και άπειρο θαυμασμό ,αυτό το ομορφότερο κτίριο στον κόσμο ,που έχει εμπνεύσει χιλιάδες αρχιτέκτονες για την τελειότητα του και την απίστευτη κλασσική ομορφιά του..... κάποιες αξίες δεν χρειάζονται διαφήμιση για να αναδειχθούν ,είναι από μόνες τους ,ανεκτίμητες!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
 Η λέξη Ακρόπολη σημαίνει την άκρη της πόλης, και υπάρχουν πολλές ακροπόλεις σε όλη την Ελλάδα. 
Ήταν πάντα χτισμένες σε υψηλό σημείο, και συχνά χρησιμοποιούνταν ως καταφύγιο και τόπος για την άμυνα κατά των διαφόρων εχθρών. 
Η Ακρόπολη της Αθήνας είναι η πιο γνωστή από όλες, και επομένως συχνά αναφέρεται ως Η Ακρόπολη. 
Η Ακρόπολη είναι το σημαντικότερο αρχαίο μνημείο του δυτικού κόσμου.
 Τα παλαιότερα ευρήματα χρονολογούνται από την Νεολιθική εποχή (3500 π.Χ.). 
Αρχικά ήταν η βάση του τοπικού άρχοντα με όλα τα παλάτια και τα σπίτια των ευγενών χτισμένα σε αυτήν.
 Σταδιακά γίνεται μια θρησκευτική θέση και τα ανάκτορα αντικαθίστανται από ναούς και ιερά. 
Γύρω στο 570 π.Χ. αναγείρεται ο πιο ιερός ναός αφιερωμένος στην Αθηνά Πολιάδα. Δυστυχώς από αυτόν τον ναό έχουν βρεθεί μόνο τα θεμέλια και λίγα διαζώματα και γλυπτά που φυλάσσονται στο Μουσείο της Ακρόπολης.
 Μια σειρά από ευρήματα δείχνουν ότι στη θέση του Παρθενώνα, κεντρικό ναό της Ακρόπολης, χτίστηκε αρχικά ένας μεγάλος ναός, ο πρώτος Παρθενώνας. 
Ο βράχος της Ακρόπολης ήταν διακοσμημένος με νέα ιερά, ναούς και αφιερώσεις μέχρι το Σεπτέμβριο του 480 π.Χ., εποχή που οι Πέρσες εισέβαλαν στην Αθήνα και κατέστρεψαν εντελώς τον ιερό χώρο και λεηλάτησαν οτιδήποτε πολύτιμο.
 Οι Αθηναίοι επέστρεψαν μετά την νίκη της Σαλαμίνας την ίδια χρονιά και ανοικοδόμησαν το βράχο της Ακρόπολης με μορφή που τη βλέπουμε σήμερα μεταξύ 450 - 420 π.Χ. σύμφωνα με το όραμα του Περικλή και τα σχέδια του Φειδία.
 Ο Παρθενώνας, αφιερωμένος στην παρθένο θεά Αθηνά (εξ' ου και το όνομα ) , κτίστηκε το 447 π.Χ. από τον Ικτίνο και τον Καλλικράτη και υπό την επίβλεψη του Φειδία. 
Ο τελευταίος σχεδίασε και κατασκεύασε τον καταπληκτικό διάκοσμο του ναού και το τεράστιο άγαλμα της Αθηνάς από χρυσό και ελεφαντόδοντο που φυλασσόταν στο ναό. Ο ναός είναι τεράστιος συνδυάζοντας Ιωνικά και Δωρικά στοιχεία, αλλά το εντυπωσιακό αρχιτεκτονικό επίτευγμα είναι το ότι δημιουργεί μια εντύπωση ελαφρότητας σαν να αιωρείται λίγα εκατοστά πάνω από το έδαφος. 
Αυτό επιτυγχάνεται με το γεγονός ότι δεν έχει ούτε μία ευθεία γραμμή (ακόμα κι αν αυτή φαίνεται ως ευθεία) και ούτε μία ενιαία κάθετη γραμμή. 
Οι στήλες προεξέχουν ελαφρώς στη μέση και λυγίζουν προς τα μέσα καθώς ανεβαίνουν.
 Αν μπορούσαμε να τις επεκτείνουμε προς τα πάνω θα σχημάτιζαν ένα τρίγωνο.Ελγίνια Μάρμαρα : 
Ο Λόρδος Έλγιν έφτασε στην Αθήνα το 1800 από την Αγγλία για να κάνει μια μελέτη των μνημείων της Ακρόπολης.
 Εξασφάλισε μια γραπτή άδεια από τον Μεγάλο Βεζίρη της Κωνσταντινούπολης να διεξάγει ανασκαφές γύρω από τα θεμέλια της Ακρόπολης, υπό την προϋπόθεση ότι θα δεν προκαλούσε βλάβη στα μνημεία και να φτιάξη εκμαγεία των αγαλμάτων για να στολίσει το σπίτι του στη Σκωτία. 
Ο Έλγιν δεν είχε δεν γραπτή άδεια να απομακρύνει κάθε τμήμα από αυτά, παρ 'όλα αυτά, αγόρασε τη σιωπή των Οθωμανών αξιωματούχων και απογύμνωσε από τον Παρθενώνα από τα γλυπτά του, προκαλώντας ανυπολόγιστη ζημιά στο μνημείο.
 Πριόνισε το πίσω μέρος της ζωφόρου και έκοψε τμήματα από τον Παρθενώνα και από το Ερεχθείο και η ανεμελιά του έσπασε μία από τα μετόπες.
 Διαμέλισε έτσι ένα από τα πιο σημαντικά έργα τέχνης στην ιστορία της ανθρωπότητας, που είχε παραμείνει σε μεγάλο βαθμό ανέπαφο για περισσότερο από 2000 χρόνια. 
Μέσα σε 2-3 χρόνια είχε ολοκληρώσει το έργο της αφαίμαξης, ακόμη και να φτάσει στο σημείο να αφαιρέσει μια από τις Καρυάτιδες. 
Πολλοί διανοούμενοι και άνθρωποι των γραμμάτων και της τέχνης τόσο από το Ηνωμένο Βασίλειο όσο και από τον υπόλοιπο κόσμο καταδίκασαν αυτής τη πράξη. 
Ανάμεσά τους ο Λόρδος Βύρων που καυτηριάζει την εκδήλωση .σε ποιήματα. Ακόμη και το βρετανικό κοινοβούλιο κατονόμασε επώνυμα τον Έλγιν ως αρχαιοκάπηλο και καταστροφέα των αρχαιοτήτων και αμφισβήτησε την ιδιοκτησία του, με τα μάρμαρα. 
Ωστόσο το 1816 η βρετανική κυβέρνηση τα αγόρασε από τον λόρδο Έλγιν και από τότε φυλάσσονται στο Βρετανικό Μουσείο. Η ελληνική κυβέρνηση με την υποστήριξη πολλών ανθρώπων του πνεύματος σε όλο τον κόσμο και των απλών ανθρώπων ζητά εδώ και δεκαετίες την επιστροφή τους στην Ελλάδα. 
Η Μελίνα ήταν ένας από εκείνους που πολέμησαν με πάθος για την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα στην πατρίδα τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου