Τρίτη, 15 Μαΐου 2018

Για…κλάματα…??

Η Επικοινωνιακή πολιτική
 Χάρη Κοντόπουλου  
Δυστυχώς οι φόβοι μου επαληθεύτηκαν
 Σε επιστολή μου προς τον Γιώργο Παπανδρέου έγραψα πριν ένα μήνα περίπου:
 «Φοβάμαι πως αυτό που έχουν στο 
μυαλό τους στο πολύ σημαντικό ζήτημα 
της επικοινωνιακής πολιτικής του 
Κινήματος Αλλαγής
-κυρίως η Φώφη Γεννηματά
-θα είναι τραγικό λάθος.
 
 Θα διορίσει κάποιον υποψήφιο πολιτευτή, «κυνηγό» μιας θέσης ευρωβουλευτή ή απλού βουλευτή, άπειρο στην δημοσιογραφική αγορά και ιδιαιτερότητα, που το μόνο του κίνητρο θα είναι η συνεχής παρουσία στα ΜΜΕ προκειμένουν να εκλεγεί.
 Κλασσικό παράδειγμα αντίστοιχου αποτυχημένου είναι ο Τζανακόπουλος.» 
 Και εξηγούσα, αναλύοντας συνοπτικά τον τρόπο με τον οποίο θα έπρεπε να στηθεί ένα λειτουργικό και αποτελεσματικό Γραφείο Τύπου του Κινήματος.
 Κατ’ αρχήν οι αρχηγοί του Πολιτικού Συμβουλίου επιβάλλεται να έχουν τους δικούς τους εκπροσώπους τύπου, που θα λειτουργούν παράλληλα και σε συνεργασία με το Γραφείο Τύπου του Κινήματος Αλλαγής. 
 Παράλληλα, στην κατανομή των αρμοδιοτήτων τους θα πρέπει να ορίσουν ένα πολιτικό υπεύθυνο Τύπου και Επικοινωνίας, ο οποίος θα έχει υπό την άμεση εποπτεία του το Γραφείο Τύπου. 
 Η δομή του Γραφείου Τύπου θα πρέπει-κατά τη γνώμη μου πάντα-να έχει την ακόλουθη μορφή: 
 -Επι κεφαλής θα πρέπει να είναι ένας έμπειρος επαγγελματίας δημοσιογράφος, μέλος της ΕΣΗΕΑ, νέος στην ηλικία, έχοντας περάσει από την τηλεόραση ώστε να έχει αποκτήσει τον αέρα και ευπαρουσίαστος, άμεσος, συμπαθής, με χιούμορ και ευγένεια. -Κάτω από αυτόν θα πρέπει να υπάρχει ένας συντονιστής έμπειρος δημοσιογράφος, που θα έχει την ευθύνη της πρακτικής λειτουργίας του Γραφείου Τύπου.
 -Μαζί με αυτόν θα συνεργάζονται άλλοι δύο δημοσιογράφοι με καλή γραφή, ώστε μαζί με τον συντονιστή να έχουν την ευθύνη της έκδοσης των δελτίων τύπου. 
Οι τρεις θα μπορούν να καλύπτουν ολόκληρο το εικοσιτετράωρο με οκτάωρες βάρδιες. 
 -Δύο τουλάχιστον δημοσιογράφοι, γλωσσομαθείς, θα πρέπει να αναλάβουν 
την επικοινωνία με τα ξένα ΜΜΕ και
 τους ανταποκριτές τους στην Ελλάδα. 
 -Χρήσιμος είναι, επίσης, ένας δημοσιογράφος για τις επαφές με τον επαρχιακό τύπο. 
 -Τρεις τουλάχιστον δημοσιογράφοι θα πρέπει να βρίσκονται πρωί στα γραφεία του Κινήματος Αλλαγής, ώστε να αξιολογούν τα ηλεκτρονικά αποκόμματα τύπου, να ενημερώνουν τον συντονιστή και αυτός με την σειρά του τον υπεύθυνο Τύπου του Πολιτικού Συμβουλίου ώστε να δοθεί τα «πράσινο φως» για απάντηση ή παρέμβαση. 
 Ο συντονιστής θα πρέπει να έχει και την αρμοδιότητα των επαφών με τους τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς ώστε να πολλαπλασιαστεί η παρουσία μας στις ραδιοτηλεοπτικές συζητήσεις, που είναι αδύναμη σήμερα.
 Είναι αυτονόητο πως οι πολιτικοί αρχηγοί θα έχουν τις δικές τους επαφές για τις εμφανίσεις τους στα ΜΜΕ. 
Γιαυτό, άλλωστε, θα διατηρουν τα δικά
 τους Γραφεία Τύπου. 
 Εξυπακούεται πως το Πολιτικό Συμβούλιο θα πρέπει να αποφασίσει και να υποδείξει στο Γραφείο Τύπου του Κινήματος Αλλαγής τα πολιτικά στελέχη εκείνα που μπορούν να ανταποκριθούν ευπρεπώς στις τηλεμαχίες και στις ραδιομαχίες, ώστε να επιλέγονται-ανάλογα με το θέμα-χωρίς καθυστερήσεις, αλλά και δίχως να δίνουμε τη δυνατότητα στους σταθμούς να επιλέγουν αυτοί τους συνομιλητές. 
 Το ίδιο προφανώς θα ισχύει και για τις συνεντεύξεις τύπου σε έντυπα ΜΜΕ. 
 Αυτά σε πρώτη φάση γιατί σε δεύτερη 
είναι απαραίτητη η έκδοση εβδομαδιαίας εφημερίδας του Κινήματος μας και η δημιουργία 2-3 ηλεκτρονικών εφημερίδων 
ή η αξιοποίηση και αναβάθμιση στελεχιακά υπαρχόντων. 
 Τώρα το ζητούμενο είναι ο τρόπος με τον οποίο υλοποιούνται όλα αυτά: 
 -Ο κάθε χώρος που συνθέτει το Κίνημα Αλλαγής έχει αρκετούς επαγγελματίες δημοσιογράφους που θα μπορούσαν να προσφέρουν ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ.
 Η ΔΗΜΑΡ έχει τον Δημήτρη Στάμου, τον Χρήστο Μέγα (της ΕΡΤ), τον Σταμάτη Μαλέλη κά. 
 Εμείς έχουμε καμιά 10ρια έτοιμους να προσφέρουν αφιλοκερδώς.
 (Εχω ολα τα ονόματα τους) 
 Το ίδιο συμβαίνει και με τους Θεοδωράκη, Καμίνη (9,84) και βέβαια 
η Φώφη και το ΠΑΣΟΚ.
 Τι σκέφτομαι.
 Αν μπορούσαμε να μαζευτούμε όλοι οι δημοσιογράφοι του Κινήματος Αλλαγής πχ στα γραφεία του ΠΑΣΟΚ, να συζητούσαμε σε αυτή τη βάση, να εκλέγαμε τους υπεύθυνους (και τους αναπληρωματικούς) του κάθε τομέα και 
να φέρναμε την πρόταση στο Πολιτικό Συμβούλιο θα ήταν ότι καλύτερο για
 την παράταξη μας.
 Εάν πίστευαν στο Κίνημα Αλλαγής 
πως έχει ενδιαφέρον η πρόταση
 και είναι υλοποιήσιμη θα μπορούσαν να 
την φέρουν στο Πολιτικό Συμβούλιο. 
 Αν πέσουμε στις παλιές αποτυχημένες διαδικασίες θα είναι κρίμα για την
 παραταξή μας.
 Και δυστυχώς πέσαμε.
 Καμία οργανωτική δομή σε άμεση υλοποίηση δεν συζητήθηκε στο Πολιτικό Συμβούλιο. 
 Και η επιλογή της επικοινωνιακής ομάδας έγινε απευθείας από τη Φώφη Γεννηματά, χωρίς καμία μελέτη και προγραμματισμό και με στενή -δυστυχώς-παρεϊστικη αντίληψη.
 Τα αποτελέσματα είναι, ήδη, εμφανή. 
 Το Κίνημα Αλλαγής «βομβαρδίζεται» καθημερινά από τους διατεταγμένους δημοσιογράφους των ΜΜΕ χωρίς να υπάρχει η στοιχειώδης αντίδραση.
 Δεν χρειάζεται να αναφέρω παραδείγματα. 
 Τα ζούμε όλοι καθημερινά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου